DISC® Profile Analysis

"Een krachtig middel om jezelf , collega's en klanten beter te begrijpen, effectiviteit van communicatie te vergroten, (loopbaan)keuzes te maken voor de toekomst en evenwichtige teams te bouwen waarin talenten optimaal benut worden"

Wat is DISC Profile Analyse?

Het DISC-model is een veel toegepaste en makkelijk te begrijpen methode dat inzicht geeft in het gedrag van mensen. Het geeft niet alleen inzicht in je eigen gedrag, krachten en valkuilen… ook in dat van anderen. Dat is heel waardevol, want daardoor ben je in staat mensen te benaderen zoals zij het beste benaderd kunnen worden. Je weet je in de ander te verplaatsen en dat brengt je samen veel verder: de onderlinge verhouding en communicatie verbetert enorm. En dat kost ook nog eens minder frustratie en negatieve energie.
Door DISC in te zetten geven wij onze klanten een goed beeld van zichzelf en kunnen hierdoor doeltreffend keuzes maken voor hun toekomst. Tegelijkertijd leren zij de stijl van een ander te herkennen en daar op een effectieve manier in te spelen. Zeer waardevol voor teams maar ook zeker voor leidinggevenden. Het begrijpen, waarderen en aansturen van medewerkers zal door onze DISC training en (en rapportage) aanzienlijk worden versterkt.

DISC-analyse: uniek en betrouwbaar
Niet één individu is gelijk en niet één DISC-analyse geeft eenzelfde uitkomst. Iedereen heeft een mix van de vier DISC-stijlen, waarbij meestal één, twee of zelfs drie stijlen de boventoon voeren. Elk analyse is dus uniek en daarmee zeer betrouwbaar.

DISC: dé meest gebruikte gedragsanalyse
Het DISC-model is gebaseerd op onderzoek van Dr. William Moulton en wereldwijd de meest toegepaste tool in zijn soort. Niet zo gek als je bedenkt dat de DISC-analyse in de afgelopen 40 jaar al meer dan 50 miljoen keer succesvol is ingezet.

Waar en waarom DISC?
In grote en kleine bedrijven, in profit en non-profit organisaties, in teamverband en op individueel niveau wordt DISC veelvuldig ingezet om:

- Loopbaankeuzes te onderbouwen
- Goed geoliede teams te creëren
- Effectieve managers en leidinggevenden verder te helpen
- Conflicten op te lossen en voorkomen
- Veranderingstrajecten te ondersteunen

- Klantenservice te optimaliseren
- Raad en inzicht te geven bij het werven, plaatsen, promoveren en outsourcen van medewerkers